Kundpolicy

Vi vill alltid ha nöjda kunder!

Vi är många frivilliga som jobbar i föreningen/butiken och vi gör vårt bästa för att du som kund ska få så bra service som möjligt. Vi tar därför gärna emot synpunkter på vårt arbete och tips om vad vi kan göra mer och/eller bättre.

Varor som inte håller måttet

Om ni upptäcker att en vara är av undermålig kvalitet eller på något annat sätt inte mot-svarar era förväntningar så ber vi er ta kontakt med oss. Vi kan då kontakta importören som kan vidareförmedla dessa synpunkter till producenten. Detta är viktigt för alla, då ingen gynnas av att en vara är av dålig kvalitet, varken producent, importör, butik eller kund.

Fel på varan / Reklamation

Felaktig vara som köpts in i Fair Trade Shop i Linköping, vilket ska styrkas av kvitto som är max 30 dagar gammalt, kan ersättas av annan vara för motsvarande belopp eller ett till-godokvitto (gäller i 1 år) eller så häver vi köpet och sätter in pengarna på ditt bankkonto. Du berättar också varför du anser att varan är felaktig.

Bytesrätt inom 30 dagar

Fair Trade Shop i Linköping har 30 dagars bytesrätt på allt hantverk mot uppvisande av kvitto. Det innebär att du som kund kan lämna tillbaka en vara som du har köpt och välja en annan för motsvarande värde i stället eller få ett tillgodokvitto som gäller i 1 år. Den återlämnade varan ska naturligtvis vara hel och oanvänd. För inköp gjorda i december gäller bytesrätt till och med den 31 januari nästa år. Bytesrätten gäller inte för livsmedel och inte för hantverk som säljs till nedsatt pris. Anledningen till att butiken inte har bytesrätt på livsmedel är att vi inte kan garantera för hur varorna hanterats efter att de lämnat butiken. Obs! Bytesrätt gäller ej mellan Fair Trade Shop-butikerna.

Återkoppling

Vi har som policy att återkoppla inom max en vecka om du mejlar eller ringer och pratar med oss.